Born To Be My Baby by slaymesoftly

Basia
02/20/2013 11:31 pm
Four         
Brilliant story. I'm not much into vamp Buffy either, but this one works great. I really hope you continue it. The sooner, the better...
LOL Thanks. I'm glad you liked it.  Haven't done a thing about continuing it, though. 

10/15/2012 04:45 am
Four         

It would be interesting if you skipped ahead to season six, where Buffy still had to die to save Dawn, and Willow brings her back, but since she restore her to life, well, Buffy comes back actually alive.

Interesting idea, but I don't think it would work. Buffy wouldn't actually have any Summers blood by then, so couldn't jump in Dawn's place. And if she "died", she'd be dust, so resurrecting her would be a lot harder.  Of course, WR&H obviously knows how to do that, so it would be possible. But Buffy would have to bite Dawn in order to have the right blood... which could work.... *goes off mumbling about possibilities...*

Jags
02/10/2012 02:42 am
Four         
an excellent continuation. didn't all of angel's talk about disciplen make u wonder how he might punish 1/both lovers? also i notice you keep flirting with the thought of our two lovebirds doing anal. as vamps this might be the story to try it.
um... wasn't aware that I was flirting with that at all. Will have to reread the story and see where that came from.   I think anyone who knows Angelus has a pretty good idea what his idea of discipline might be. And Spike was only too familiar with it. Glad you liked it. Vamp Buffy isn't usually my thing, but I was able to make it work for me without going too dark.

09/04/2011 05:29 pm
Four         
sweet.

Blue

So... did you actually manage a sequel to this?
Nope. Haven't even thought about it in a long time. Maybe someday, if I'm really bored and/or I get a bunny.

11/14/2009 02:50 pm
Four         
NICE - pleasure to read your stories again -
Thank you. I'm glad you enjoyed it.

08/30/2008 12:03 am
Four         
This fic duo was fantastic,  as expected.  I have spent the last week read your stuff whenever I have a free minute, and I love it all.  I am hoping, though, that this fic in particular will get a sequel, as I really want to see Buffy deal with the Initiative, Faith waking up, Glory, et. all as a vampire.
Thanks so much for your kind words.  Could happen some day, I guess. (sequel).

nmcil
11/14/2007 05:32 am
Four         
Very NEAT set of stories - spuffy vampverse, I like kit.
Thank you. One of those things I swore I'd never do...

nmcil
05/27/2007 04:41 pm
Four         
very much enjoyed both these pieces - and I really like how you worked the hospital scene with Joyce and Spike in the first part -

Hope that you will continue with the series and I like the length, just long enough to tell one adventure -

It would be fun to see a light comedy at some point, maybe a glamour spell where all the scoobies have to play the parts of vamps -

NICE WORK and look forward to reading more of your stories -
Thank you. I hope you enjoy the rest of them.

DoWnEr
03/23/2007 09:34 am
Four         
Don't know why i re-read this again but i still enjoyed it the second time around.

I still say Spike went to easy on Buffy when she chose Angel over Spike in chapter 3. Spike wants private time but when Angel snaps his fingers she jumps like a dog. He should have left, she should have spent all her time trying to find him, go to him, then beg on her knees to be taken back.
Thanks. I'm glad you still liked it. Don't forget, this Buffy is still young and was in love with Angel before he drained her. Old habits die hard...

smlcspike
03/02/2007 01:33 am
Four         
Oh I love it.
Thank you.

02/24/2007 02:14 pm
Four         
Yup! Buffy's going to like the practice. Would love aclaiming between them at some point and will Spike be chipped? So glad that you're continuing this, because there is so much more to tell from their POV. Thanks AO, going to bed now. Loved it. Looking forward to the new one.
Obviously I could follow them through the rest of the seasons - would be interesting to see what affect her being vamped and already with Spike might have on the rest of the events.

Vickie
02/22/2007 05:45 pm
Four         
Love this story!! I have read it a couple of times. Do you think you will be writeing a sequel anytime soon? Hope So!! I Really Like This Buffy and Spike.
LOL Thanks so much. I'm glad you like it. Who knows? I may revisit vamp Buffy and her sire from time to time.

Emilee
01/26/2007 07:02 am
Four         
A sequel is an AWESOME concept to this storyline. Loved it, loved it, loved it!
Hee. Thank you!

Squid
12/14/2006 07:49 am
Four         
would love to see a sequel...you're very talented and I really like vamp stories w/ Buffy as the vamp...i really like it that you have spike and buffy together...maybe they could mate in the future? I love that in other stories.
Thanks for the kind words. Vamp Buffy really hasn't been my thing, so I'm surprised to find that I may still have more story to tell. LOL I don't doubt that they will mate in the future - but I think they're going to have to get through some stuff first.

Vickie
12/07/2006 05:55 am
Four         
Loved It! Can't wait for the sequel.
Thanks!

Jessica
12/07/2006 01:18 am
Four         
That sounds lovely. I love this little verse of yours. Both this one and the first were excellent. I will definitely be looking forward to more.
Thank you. How sweet of you to say so.

12/02/2006 04:11 pm
Four         
Ohh yeah, Spuffy loving. Great story.
Thank you - glad you liked it.

Liz
11/29/2006 04:55 am
Four         
I really enjoyed this story. Please let me know when you do the sequel
Thanks! The sequel - if/when it happens - will certainly go up here.

sirc
11/28/2006 09:57 pm
Four         
Loved it And I'll be waiting for the sequel
Thanks! After the holidays, maybe.

:ynda
11/26/2006 04:17 pm
Four         
I love any plot you have and will follow all of them. Great fic.
Thank you so much.

MARGARET
11/26/2006 02:35 am
Four         
LOVE THE SEQUEL AND THE HAPPY ENDING, CAN'T WAIT FOR MORE. THANKS
Thank you. I'm glad you liked it.

Roby
11/24/2006 05:57 pm
Four         
Happy endings... I love them! And plot bunnies? Those I simply *adore*! I'm so looking forward to a sequel, and a sequel to the sequel, and anything else your plot bunnies will come up with in the future!
Hee! I thank you and my plot bunnies thank you.

RJ
11/24/2006 02:54 am
Four         
I like that your fics have nice short little story arcs - they always keep a reader's attention. They are quality, if not quantity. And your sequels makes it easier to keep track of plot details. Cheers for good writing!
Oh, thank you! How nice to hear from someone who doesn't want me to write a novel every time.

spike's mrs
11/23/2006 07:20 pm
Four         
Ohhh another story to come. I hope we don't have to wait too long...As I'm a teacher and I have a habit of giving out grades for every thing I read,I give a,A+ for structure and content ...
LOL - thank you. A+ always appreciated.

Lori
11/23/2006 05:02 pm
Four         
Thank you for another great fic! Looking forward to a possible sequel. Thanks again!!
Thank you for reading and reviewing. I'm so so glad you liked it.

11/23/2006 08:19 am
Four         
yay, plot bunnies! when i read the end? i started to cry,lol. great not so end ending.
Ah, ah - no crying at happy, schmoopy endings. Thanks, sweetie.

11/23/2006 06:34 am
Four         
Lol... We love that you do that, write a sequel to a sequel to a sequel to a sequel to a...you get my point.
Hee! Thanks. You'd think I could just figure out ahead of time that something was destined to be along story, wouldn't you? LOL

golddrake
11/23/2006 05:52 am
Four         
great story
Thank you. And thanks for reading.

11/23/2006 05:03 am
Four         
wonderful read to end this section of the tale. thank you. very glad to read that more will appear in time. thanks for that also.
Thank you - I'm glad you enjoyed it. I appreciate the feedback.

11/23/2006 04:04 am
Four         
Yea for the bunny hutch! Lovely ficlet, hon.

I adored the bit with Mr. Gordo...so perfect for them to use that to express their hopes in a safe way...just perfect!

By all means if the muse wants to revisit this little story there are many of us ready to read.

Kathleen
Thank you, sweetie.

11/23/2006 04:00 am
Four         
yea!!! very sweet, sexy ending...looking forward to the sequel, as soon as you can get it out
Thanks. Got some other irons in the fire first.

11/23/2006 03:49 am
Four         
Keep those plot bunnies running. You'll get no complaints from me...lol! This was a cute story and I would love to see another sequel to it. I rarely like vamp Buffy fictions, but yours was definitely enjoyable. Great work=)
Thanks! Yeah, I'm not big on vamp Buffy either, but now that I've got her, I guess she might as well have some adventures....

11/23/2006 03:34 am
Four         
oh yeah...about mr. gordo. I've never seen mr. gordo used successfully as a symbolic plot device hehe. so go you.
Hee - thanks.

11/23/2006 03:33 am
Four         
Lovely chapter! And I love all the Mr. Gordo stuff. Really sweet.
LOL That was fast! I just put it up. Thanks.

02/24/2007 02:00 pm
Three         
Yeah! She chose Spike and with little effort. Guess the next chater is for the NC-17 rating. Boy is she going to be surprised at the difference between the two vampires. Thanks for writing this, it's been fun.
Yeah, I've had a good time writing vamp Buffy. I'm surprised, but pleased.

12/02/2006 04:02 pm
Three         
Yay, Spike isn't going to leave. Yay, angel is leaving.
Great update.
Thanks!

sirc
11/28/2006 09:02 pm
Three         
Loved ti

11/22/2006 11:19 am
Three         
I'm just hoping Angel doesn't do the "la la just strolling through town...Oh! Look! I'm at Buffy's window, might as well crawl in" in a last minute attempt to get her to change her mind. Because Spike always seems to have impeccable timing to see *exactly* the wrong thing to interpret in the worst possible way.
True, he does. But no worries. Angel is off pouting, ATM.

11/22/2006 06:47 am
Three         
hehe. Very nice. I love Joyce calling angel "that other vampire" and I love your author's note lol.
LOL Thanks!

11/22/2006 05:31 am
Three         
Woot!!! can't wait for more! I'm excited..yay.

Great story. Your writing style kicks ass. Keep up the good work.
Thank you so much!

Roby
11/22/2006 05:14 am
Three         
LOL!!! ... call me crazy, but this feels like an evil cliffhanger to me.

Still, 2 new chapters basically back to back -- wheeee!
Hee! It's really not meant to be - but there seems to be a general consensus that something is afoot.

golddrake
11/21/2006 11:32 pm
Three         
great chapter
thank you -

Tamara
11/21/2006 11:23 pm
Three         
We certainly don't mind the spamming.

Why would Angel think that Buffy would need to learn from him how to be a souled vampire? After all, she hasn't got centuries of evil deeds to feel remorse about . And what does he think he'll do about that perfect happiness clause? He's completely clueless.
I guess he thinks a vamped Buffy won't make him all that happy...lol I'm pretty sure a Buffy in love with Spike is definitely going to make him unhappy! He's just being arrogant, as usual.

11/21/2006 11:22 pm
Three         
very good update, thank you. will “that other vampire” actually leave with out being beaten or dusted?
Thank you - it remains to be seen what he decides to do...if he stays, being beaten or dusted is obviously a strong possibility. Not really in his best interest, is it?

11/21/2006 11:10 pm
Three         
I liked how Joyce told Buffy she was happy that Spike was staying, and her daughter finally opening her eyes and knowing she loved him. Angeling hating all the way! Go Joyce.

Can I just say, Angel is so full of himself. You need a mate with a soul. Oh, like that worked out so well. Can we get some Angel Dust? lol He was only leaving for LA cause of Spike? Idiot! Can't wait for more. SPAM, SPAM, SPAM, away!
More calling for Angel dust - sigh. Poor vamp just can't catch a break from you guys. lol

11/21/2006 10:41 pm
Three         
Good Work.
thanks

11/21/2006 08:45 pm
Three         
i love the way you write their relationship and hope angel's actually leaving, though i have a feeling he's going to try to make more trouble for them, isn't he? great chapter, thouhg
Thank you - I had planned for Angel to leave, but everyone seems to suspect him of some sort of skuldugery, so I many have to do a sequel to the sequel. lol

11/21/2006 06:23 pm
Three         
Why do I fear that Angel isn't gone yet and that Spike might not be at the crypt????? Love this sequel, hon. Nice teenaged Buffy (although much smarter....must be the vampire portion of the new improved model...not as taken in by Angel).

Kathleen
Well, I always thought that Buffy was a bit too forgiving of Angel's almost drainage of her. My Buffy is smarter. lol Thanks, I'm glad you like it.

11/21/2006 01:39 pm
Three         
Hehe, spam away. I've been green with jelousy ever since C told me she had seen all but that last chapter of this anyway, so you sure as hell won't hear me complaining over speedy updates.

Angel was really an idiot in this, sooo glad Buffy figured that out rather fast. I mean really, "teach her how to deal with the soul"? That doesn't make any sense. All his "dealing" with it have to do with his guilt. Buffy didn't spend 150 years killing people, why would she deal with it the same way. Only difference to being human as far as she's concerned, are her changed body, and maybe a slightly stronger tendancy towards violence - although if that's really changed from when she was the slayer, who knows.

There will be more right? Soon? Sorry, I'm impatient. LOL
There will be more tomorrow - too tired to update successfully tonight.
Yeah, Angel's pretty much his usual over-bearing self here.

12/02/2006 03:55 pm
Two         
Please don't make Spike leave. Great chapter.
LOL thanks. It's up to Buffy.

sirc
11/28/2006 08:51 pm
Two         
Loved it
Thanks

11/22/2006 06:38 am
Two         
awwww no, don't let spike leave her. she doesn't need or want stupid poofy angel. She likes SPIKE. Don't you know this patti? hehe.
Well, of course I know it! It's Buffy who's a little slow to catch on. LOL

11/21/2006 10:54 pm
Two         
hee hee hee, "fall into your bed?"

Spike and his big mouth.
Hee!

11/21/2006 03:18 pm
Two         
oh is xander going to be a problem here? wouldn't be surprised....spike and his mouth...lol...hopefully they'll work it out soon
LOL - what would a fic be without Spike's mouth getting him into trouble?

Lou
11/21/2006 12:26 pm
Two         
Buffy is just taking Spike for granted -- she needs to cop on!
Since when doesn't Buffy take Spike for granted? Sigh. Dumb blonde.

11/21/2006 09:10 am
Two         
Buffy had better pay attention, or she's gonna miss out on the best thing she's ever had.
Maybe vamp-Buffy is a little smarter than human Buffy???

golddrake
11/21/2006 06:28 am
Two         
great chapter
Thanks!

11/21/2006 06:02 am
Two         
Wow Patti, this is a really good fic, I usually stay away from VampBuffy stories, but I am glad I read this one. I hope Angel hurries up and leaves soon, so you can get to the (bitey?) Spuffy smut soon. I can't wait for the next chapter
Thanks, Lis - yeah, they aren't really my cup of tea either. I can't believe I did this. LOL But it's been fun.

11/21/2006 05:03 am
Two         
dear spike, open mouth, insert foot. very good chapter, thank you.
Thanks! Yep, poor Spike, his mouth is always his worst enemy.

smlcspike
03/02/2007 12:19 am
One         
I am so glad there is more to this and yay and Angel beating.
LOL

02/24/2007 01:13 pm
One         
See I found it! Didn't know if it was at LJ. Anyway, thanks for the Angel-bashing, it's one of my favorite things to read, especially when she defending Spike at the same time. Absolutely loved it when Joyce voiced the idea that Spike turn Snyder so that Buffy could kill him. Giles' attitude towards Spike is another highlight. Loveing this as well, thanks AO.
Hee! Glad you found it. I hope you like this one too.

Inzey
12/01/2006 11:11 pm
One         
Yay, Angel beating. Yay, Buffy choosing Spike over Angel.
Great update.
Thanks!

sirc
11/28/2006 08:46 pm
One         
Loved it
Thank you!

11/22/2006 06:35 am
One         
Oh this rocks Patti. I'm not sure if I've read the first story I'll have to go back and read it after I'm caught up here...but you laid the groundwork well enough that i think someone could just start here without much problem so that's good.

And I love the angel smackdown.
Uh, yeah, it didn't occur to me until tonight that I should have put alink to A Mother's Plea both here and on LJ so that people would know what the hell was going on. lol *sigh* I need sleep!

11/21/2006 03:14 pm
One         
yeah, i can't imagine buffy actually submitting to her sire's authority with any regularity...not if she's still the slayer, anyway...spike's and buffy's relationship just has a certain dynamic, and that's probably not going to change...though you could surprise us yet i'm glad to see her beat angel down, though, he deserves it!! great beginning, on to more
Yeah, our Slayer's not much into the whole following orders thing... Thanks for reading.

Lou
11/21/2006 12:22 pm
One         
I can't see Angel putting up with things for long!
Nah - he's bound to throw a hissy fit sooner or later...

11/21/2006 05:24 am
One         
ROFL, thank God she gave Angel the smack down!
Oh yeah, she did. My Buffy takes a less forgiving view of being drained by her boy friend than did the one Joss invented.

11/21/2006 04:48 am
One         
Brava - I love your vamp!Buffy. So glad you decided to continue the tale.
Thank you - I hope you like the rest of it.

11/21/2006 04:41 am
One         
that was a fun read, thank you. befuddled giles and angel bashing, literally.
Yep - pretty real Angel bashing in this one. lol

Roby
11/21/2006 04:21 am
One         
SQUEEEE!!!! Hope your muse will send us more of this adorable story (cough*soon!*cough)... I'm loving every word of it!
Hee - Story is completed except for the last chapter, so more shortly. Thanks for the multiple reviews.

Stephanie
11/21/2006 03:54 am
One         
Ok I know it says one through end but please tell me there is more. Please!!! I know that Angel is going to say or do something stupid and get himself staked and I really want to know what and how. Please?!?!?!?!
LOL - Sorry, I didn't see that message go up and don't know where it came from. I blame Dennis...More will be up soon. (And thanks for bringing that to my attention)